Skip to main content

Słownik pojęć

Działalność firmy NetWords związana jest z wieloma fachowymi pojęciami z dziedziny reklamy w internecie, dlatego zamieszczamy słownik pojęć, który ma Tobie ułatwić zrozumienie zakresu naszych usług.

Pozycjonowanie (oparte o optymalizacje pod wyszukiwarki, SEO) to zestaw technik, pomagających Twojej stronie zdobyć uznanie wyszukiwarek. Co owocuje wysoką pozycją wśród wyników wyszukiwania w trakcie szukania informacji o Twoim produkcie lub usłudze.

Czas oczekiwania na jego efekty jest stosunkowo długi i nie gwarantuje uzyskania ich.

Firma NetWords w przypadku braku uzyskanych efektów nie pobiera opłaty, ponieważ byłoby to nie uczciwe względem jej klientów.

Największą zaletą pozycjonowania jest to, że przyciąga na stronę użytkowników bez konieczności płacenia za kliknięcie (CPC).

Użytkownicy przyzwyczajeni są do szukania informacji w naturalnych wynikach wyszukiwania dlatego też warto pozycjonować stronę.

Pozycjonowanie ma jednak to ograniczenie, że możemy pozycjonować maksymalnie do 10 słów kluczowych, w odróżnieniu od linków sponsorowanych gdzie ilość słów kluczowych jest nieograniczona.

 

Zobacz gdzie w wyszukiwarce pojawiają się pozycjonowane strony, a gdzie reklamowane za pomocą linków sponsorowanych Google Ads:

seo sem

Linki sponsorowane (SEM) to marketing w samej wyszukiwarce, czyli umieszczenie reklamy ponad zwykłymi wynikami wyszukiwania.

Skuteczność kampanii uzależniona jest od wielu czynników wśród których na szczególną uwagę zasługują: trafna treść reklamy, określenie minimalnej stawki reklamy i właściwe zoptymalizowanie witryny.

W tej usłudze sam określasz jaki przeznaczasz budżet na reklamę, a on przekłada się na miesięczną ilość użytkowników odwiedzających Twoją stronę.

Koszt SEM przeważnie jest wyższy od SEO, ale na jego wyniki nie trzeba długo czekać.

Zaletą linków sponsorowanych jest możliwość natychmiastowej publikacji kampanii reklamowej.

Możemy do kampanii dobrać też praktycznie nieograniczoną liczbę słów kluczowych.

Klient płaci za kliknięcie w reklamę, kliknięcie = wizyta na stronie www (obejrzenie oferowanego produktu lub usługi)

 

Zobacz gdzie pojawiają się linki sponsorowane w oknie wyszukiwarki (zaznaczone na czerwono):

seo sem

Audyt strony WWW to ocena jakości jej wykonania. Składa się na nią nie tylko ocena szaty graficznej, ale także przetestowanie nawigacji w obrębie witryny, identyfikacja "wąskich gardeł", znalezienie błędów w kodzie źródłowym, jakość tekstów i opisów niewidocznych dla użytkowników (tzw metatagi).

Wąskie gardła to miejsca, w których internauta gubi się i nie wie gdzie kliknąć, żeby dotrzeć do informacji, których szukał. Użytkownicy w takich chwilach opuszczają witrynę i wyrabiają sobie o niej negatywne zdanie.

Na chwilę obecną większość programów do przeglądania internetu (przeglądarki) potrafią poprawić błędy kodu strony, które pozostawili po sobie ich twórcy. Niestety nie potrafią tego roboty wyszukiwarek, które indeksują witrynę. Odbija się to na zaufaniu wyszukiwarki (np.: Google) do strony i umiejscowieniu jej na odległych pozycjach.

Podczas indeksowania strony roboty wyszukiwarek zwracają także uwagę na metatagi, czyli opis strony niewidoczny dla użytkownika. Opis ten stanowi wizytówkę wręczaną wyszukiwarce jeszcze zanim pozna ona treść strony. Opisy te pomagają znaleźć się wśród wyników zwróconych przez wyszukiwarkę Google Internaucie zainteresowanego Twoimi produktami.

Optymalizacja pod wyszukiwarki (SEO) to zabiegi mające na celu przygotowanie Twojej witryny do pozycjonowania.

Obejmuje ono dostosowanie interfejsu strony tak by był jak najbardziej przyjazny użytkownikowi (np.: usystematyzowanie treści, ujednolicenie sposobów nawigacji, skrócenie adresów podstron).

SEO obejmuje także dostosowanie kodu strony do standardów języków programowania, w których jest wykonana. Daje to gwarancję właściwego zaindeksowania strony przez wyszukiwarkę i poprawnego wyświetlenia się odbiorcy witryny (np. Twojemu klientowi).

Poziom optymalizacji strony jest kluczowym czynnikiem oceny jakości jej wykonania i pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.

Im lepiej zoptymalizowana strona, tym lepszy będzie efekt pozycjonowania!

Słowa kluczowe to „słowa pragnień” internautów poszukujących informacji o Twoich produktach i usługach. To frazy wpisywane do wyszukiwarki internetowej przez Twoich potencjalnych klientów. Zauważ, że oni nie zawsze używają fachowych określeń, których Ty użyłbyś podczas szukania informacji.

Określenie właściwych słów kluczowych pozwala na skierowanie na witrynę tylko tych użytkowników, którzy najczęściej wykonują pożądaną akcję (dokonują zakupu produktu, zamawiają katalog, rejestrują się w serwisie).

Za pomocą właściwie dobranych słów kluczowych dla każdej kampanii reklamodawca uzyskuje maksymalny zwrot kosztów poniesionych na reklamę.

Kampania Google Ads to najskuteczniejszy sposób reklamowania produktów i usług każdej firmy przez Internet.
W ramach programu możesz prowadzić kilka kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google – zamieszczane są one w tzw. boksach. Wyświetlane są one ponad i obok naturalnych wyników wyszukiwania.

Opłaty pobierane są według systemu CPC, czyli opłaty za kliknięcie, dlatego płacisz tylko wtedy, gdy internauta z niej skorzysta. System ten ma jeszcze jedną, dodatkową zaletę – sam decydujesz o swoim miesięcznym budżecie przeznaczanym na reklamę.

Kolejną zaletą kampanii Google Ads jest to, że poprzez szereg opcji konfiguracyjnych takich jak ukierunkowanie na słowa kluczowe powodujące wyświetlenie reklamy, regionu i godzin wyświetlania możesz trafić do optymalnej grupy klientów. Pozwoli to zwiększyć współczynnik zwrotu wydatków na kampanię.

Np.: Pewne pole golfowe decydując się na reklamę poprzez wyszukiwarkę dotarło do miłośników tego sportu, co przełożyło się na zwiększenie ilości klientów. Miało to tak pozytywny oddźwięk, że ilość zarobionych pieniędzy na nowych klientach w stosunku do kosztów ich pozyskania była 6-krotnie większa.

Po właściwym zoptymalizowaniu kampanii współczynnik zwrotu wydatków na kampanię wyniósł 800%. Optymalizacja objęła ustawienie zmianę ilości pieniędzy wydawanych na każde słowo kluczowe i ustawienie kampanii tylko na województwo, w którym znajduje się pole golfowe.

Podsumowanie

Google Ads to:

  • Jasne zasady
  • Płacisz tylko za Internautów korzystających z Twojej reklamy – opłata za kliknięcie.
  • W przypadku nie kliknięcia w Twoją reklamę nie płacisz za jej wyświetlenie.

Zalety kampanii Google Ads

  • Twoi przyszli klienci dowiadują się o Tobie w momencie szukania informacji o Twoich produktach i usługach.
  • Wybierasz na jakie frazy reklama ma być wyświetlana.
  • Kontrolujesz budżet kampanii – sam decydujesz ile płacisz za kliknięcie.
  • Statystyki wykorzystania Twojej kampanii.
  • Pozyskanie nowych użytkowników Twojej strony.

Co NetWords zrobi za Ciebie?

  • Przygotujemy plan kampanii, słowa kluczowe i teksty reklamowe.
  • Uruchomimy kampanię w Google Ads.
  • Przez cały okres jej trwania będziemy ją optymalizować.
  • Doradzimy inne, wartościowe dla Ciebie formy reklamy w Internecie.

 

Black SEO to stosowanie nielegalnych metod pozycjonowania. Techniki te w bardzo krótkim czasie przy niewielkim wkładzie pracy przynoszą pożądane efekty. W przypadku wykrycia stosowania takiej praktyki strona karana jest usunięciem z indeksu Google.
Bardzo rzadko zdarza się, że takie witryny otrzymują swoją drugą szansę i mogą po długim czasie powrócić do indeksu. Okupione jest to także poważnym obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.

Informujemy, że w trosce o zadowolenie naszych Klientów firma NetWords nie stosuje żadnych nieczystych technik pozycjonowania.

Koszt za kliknięcie (CPC) to ustalana przez reklamodawcę maksymalna stawka płacona za kliknięcie w jego reklamę.

Jest to optymalny dla Ciebie system rozliczeń za reklamę, ponieważ płacisz tylko za tych internautów, którzy odwiedzą Twoją stronę!

Silnik wyszukiwarki to algorytm decydujący o kolejności wyświetlania wyników wyszukiwania na frazy podane przez internautę. Opiera się on o system oceny dopasowania tematyki strony z informacjami poszukiwanymi przez użytkownika wyszukiwarki.