Audyt WWW

Audyt strony WWW to ocena jakości jej wykonania. Składa się na nią nie tylko ocena szaty graficznej, ale także przetestowanie nawigacji w obrębie witryny, identyfikacja "wąskich gardeł", znalezienie błędów w kodzie źródłowym, jakość tekstów i opisów niewidocznych dla użytkowników (tzw metatagi).

Wąskie gardła to miejsca, w których internauta gubi się i nie wie gdzie kliknąć, żeby dotrzeć do informacji, których szukał. Użytkownicy w takich chwilach opuszczają witrynę i wyrabiają sobie o niej negatywne zdanie.

Na chwilę obecną większość programów do przeglądania internetu (przeglądarki) potrafią poprawić błędy kodu strony, które pozostawili po sobie ich twórcy. Niestety nie potrafią tego roboty wyszukiwarek, które indeksują witrynę. Odbija się to na zaufaniu wyszukiwarki (np.: Google) do strony i umiejscowieniu jej na odległych pozycjach.

Podczas indeksowania strony roboty wyszukiwarek zwracjają także uwagę na metatagi, czyli opis strony niewidoczny dla użytkownika. Opis ten stanowi wizytówkę wręczaną wyszukiwarce jeszcze zanim pozna ona treść strony. Opisy te pomagają znaleźć się wśród wyników zwróconych przez wyszukiwarkę Google Internaucie zainteresowanego Twoimi produktami.